«Роль асистента вчителя в інклюзивному середовищі»

9 грудня фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру Рахівської міської ради було проведено семінар для асистентів вчителів (вихователів) закладів освіти «Роль асистента вчителя в інклюзивному середовищі». На зустрічі були присутні 24 асистенти вчителів та вихователів закладів освіти Рахівської громади.

 Роль асистента вчителя в класі (групі)з інклюзивним навчанням є дуже важливою, а саме: підтримка вчителя у роботі з усіма учнями класу, насамперед – з дітьми з особливими освітніми потребами.

 Результати семінару:

  • Учасники обговорили основні ролі та функції асистента вчителя в інклюзивному класі (групі), що є визначальними в організації освітнього процесу.
  • Учасники ознайомилися з нормативно-правовим забезпеченням роботи асистента вчителя та веденням необхідної документації в контексті українського законодавства.
  • Учасники ознайомилися з основними компетенціями, які повинні бути притаманними асистенту вчителя, що відіграють важливу роль для успішної та продуктивної його діяльності.
  • Учасники дізналися, як побудувати ефективні взаємовідносини між учителем та асистентом вчителя в класі з інклюзивним навчанням.
  • Учасники ознайомилися з основними моделями спільного викладання в класі з інклюзивним навчанням та особливостями успішної взаємодії вчителя, асистента вчителя та учнівського колективу.

Ключові ідеї семінару:

  • Асистент вчителя повинен володіти міжнародною та українською нормативно-правовою базою у сфері інклюзивної освіти, що регламентує його ролі та функції, мати певний набір особистісних та професійних якостей, які б допомагали йому успішно реалізовуватись у професії.
  • Асистент вчителя не є головною особою, яка відповідає за організацію освітнього простору в учнівському середовищі, але він активно бере у цьому участь.
  • Асистент вчителя бере участь у розробленні та виконанні цілей індивідуальної програми розвитку дитини, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
  • Асистент учителя повинен володіти базовими педагогічними методами та прийомами, які застосовуються у роботі з учнями в умовах інклюзивного середовища.
  • Ефективні стосунки між учителем та його асистентом формуються на основі спільної відповідальності та залежать від рівня порозуміння та довіри між педагогами, від того, наскільки чітко вони розподіли свої ролі та усвідомлюють їх. Успішна реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами значно утруднена, якщо комунікація між педагогом та асистентом відсутня.

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *