Підвищення професійної компетентності педагога в умовах Нової української школи та інтеграції до Європейського освітнього простору

Удосконалення рівня професійної компетентності – один із основних напрямків реформування освіти. Головні нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України свідчать, що педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру (Закон України “Про освіту”), а підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення є важливою умовою модернізації освіти (Національна доктрина розвитку освіти).

Реальна дієвість Нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетенцій, розуміння стратегічних цілей та наявності ефективного інструментарію для практичної реалізації заявлених завдань. Європейська інтеграція стала основним вектором реформування національної системи освіти. Повноцінне та якісне входження до європейського освітнього простору вимагає вирішення від керівника і педагога першочергових освітніх завдань, що допоможуть реалізувати мету Нової української школи та інтеграцію в європейський освітній простір.

Тема “Підвищення професійної компетентності педагога в умовах Нової української школи та інтеграції  до Європейського освітнього простору” об’єднала керівників закладів загальної середньої освіти Рахівського району  на семінарі-практикумі, що відбувся на базі Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. 16 травня 2019 року. Метою даного зібрання було підвищити рівень знань керівників ЗЗСО про сучасні вимоги до професійних й особистісних якостей педагога та його нової ролі в організації навчання, допомогти усвідомити роль керівника в професійному зростанні педагогів закладу, презентувати діяльність Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. з формування професійної компетентності педагогів; спонукати керівників до професійного й особистісного самовдосконалення.

На шкільному подвір’ї гостей радо  зустрічали директор закладу Пранничук С.Б. та запальними народними мелодіями  учасники зразкового ансамблю гуцульських інструментів “Трембіта” (керівник Спасюк І.В.).

 

 

 

 

 

 

Відкрила семінар-практикум  Севч О.І., начальник відділу освіти, молоді та спорту Рахівської райдержадміністрації, яка привітала керівників, наголосивши, що для успішного функціонування закладу в сучасних умовах його керівник повинен правильно сформулювати єдину стратегічну мету діяльності, стимулювати педагогів професійно зростати й розвиватися, забезпечити ефективну систему контролю, а також побажала учасникам плідної роботи.

Пранничук С.Д. представила гостям візитівку закладу освіти у вигляді цікавого відеофільму.

В актовій залі в переддень Дня Європи було розгорнуто експозиції 16 країн Європи та представлено особливості їх національної культури, побуту, звичаїв, традицій. Учасники семінару, слухаючи цікаві розповіді гідів, мали можливість продегустувати польські яблука, швейцарський сир, грецькі оливки, французькі круасани і макаруни, румунські мічі, угорські турофанки, словацькі сирні коники, чеські вафлі, литовський шакотіс, молдавський виноград та італійську піцу.

А до Дня Вишиванки на шкільному подвір’ї вчителі та учні об’єдналися у спільному флешмобі “Україна-єдина”.

Питання “Підвищення професійних і особистісних якостей освітян в умовах Нової української школи” висвітлила директор Пранничук С.Б., зазначивши, що головною рушійною силою інноваційної діяльності є вчитель. Педагог-новатор – носій конкретних нововведень, їх творець, модифікатор. Сучасний учитель, наголосила керівник, має постійно працювати над собою, швидко вчитися, опановувати нові технології, миттєво змінюватися, щоб відповідати швидкоплинним вимогам суспільства. Він поступово перестає бути джерелом знань, а має навчити молоде покоління організовувати процес засвоєння знань. Окрім того, серед вимог до професійних й особистісних якостей освітян нормативні документи визначають вмотивованість, компетентність, творчість, гнучке мислення, відповідальність за результати власної діяльності та здатність до саморозвитку.

Закріплення практичних навичок учасниками семінару  відбулося  під час ділової гри “Сучасний учитель. Який він?” та роботи в групах на тему “Портрет сучасного вчителя”, який провела практичний психолог закладу Мільчевич С.І.

Особивості організації, розвитку та функціонування освіти завідувачем РМК Капустяк Н.Т. було висвітлено в презентації “Освіта в Україні та Європі”, де зверталася увага на  досвід передових країн світу: там учитель постійно перебуває у творчому пошуку, відкритий для навчання та конструктивної критики. Так, у Японії, наприклад, звичною є спільна підготовка педагогів до уроків, а також взаємовідвідування заходів. Це дає можливість отримати конструктивну пораду колег, актуальний і якісний зворотній зв’язок. Учителі Естонії мають спеціально визначений проміжок часу у своєму робочому графіку для підвищення кваліфікації. А педагоги Сингапура на курси підвищення кваліфікації витрачають щорічно до ста годин.

Педагогічний та учнівський колективи закладу освіти презентували шкільний проект. “Мій улюблений учитель”, під час якого було нагороджено подяками та подарунками вчителів у номінаціях “Найулюбленіший учитель”, “Пані справедливість”, “Пані порадниця”, “Найсучасніший учитель”, Приклад для наслідування”,  “Пані співрозмовниця” та інші. Наприкінці всі гості отримали на згадку про відвіданий захід ляльки-мотанки, виготовлені учнями.

Під час семінару керівники проаналізували ефективні види роботи, поділилися не лише цікавою інформацією, досвідом з актуальної проблеми, а й своєю творчою енергетикою, спряли пошуку оптимальних шляхів створення ефективної системи управління закладом освіти, мотивації до професійного та особистісного розвитку, формуванню інноваційної культури директорів ЗЗСО.

Цікавою та пізнавальною була краєзнавча екскурсія до осередку гуцульської культури – арт-груня “Полонина Перців”, де проводять майстер-класи ковалі, гончарі, ткалі, писанкарі, художники та майстри з виготовлення ляльок-мотанок. Учасники семінару могли побачити та долучитися до відновлення українських народних звичаїв, традицій, а також поласувати гуцульськими стравами, послухати мелодійні співанки.

Завершився методичний захід вправою “Щоденник вражень”, під час якої директори закладів загальної середньої освіти відзначили, що зустріч у Лазещинській  школі була цікавою, пізнавальною, змістовною, повчальною, насиченою.

Щира подяка адміністрації та педагогічному колективу Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. за співпрацю в підготовці та проведенні заходу.


Переглядів: 135

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *