Трудове виховання – це гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно.

Серед важливих педагогічних завдань, які поставило життя перед сучасною школою, є розробка нових педагогічних ідей та підходів до освітнього процесу, в центрі яких – особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами, її всебічний розвиток. Учитель трудового навчання – це людина, яка віддає юному поколінню не лише свої знання, досвід, вміння, але й частинку своєї душі.

Трудове виховання, – говорив В.Сухомлинський – це образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно. Вчитель, який має прагнення працювати творчо, розвиває у себе здібності до творчої педагогічної діяльності, самовдосконалюється в цій діяльності, так необхідний сьогоднішній школі, яка на потребу нашого часу має готувати своїх випускників розвинутими творчими особистостями.

Створити необхідні умови для розвитку педагогічної творчості вчителів, відповідну позитивну атмосферу, надихнути педагогів на творчу діяльність і підтримати своїх колег у їхніх творчих педагогічних пошуках було метою семінару-практикуму для вчителів трудового навчання  району, який базі Діловецької ЗОШ  І – ІІІ ст. з проблеми «Формування ключових та предметних компетентностей  учнів на уроках трудового навчання через проектно-технологічну діяльність».

У роботі семінару взяла участь завідувач РМК Капустяк Наталія Тимофіївна, директор закладу освіти Юращук Марія Миколаївна, заступники директора Матчук Марія Михайлівна та Мендрешора Олена Іванівна, вчителі трудового навчання та технологій району.

Семінар розпочався презентацією Діловецької ЗОШ І-ІІІ ступенів, під час якої Марія Михайлівна ознайомила присутніх із  завданнями  та  досягненнями закладу освіти, творчою лабораторією вчитель трудового навчання.

Учасники семінару відвідали урок обслуговуючої праці в 6 класі «Правила приготування овочевих та фруктових салатів. Приготування салатних заправок», який провела вчитель Євіцька Катерина Петрівна. Своїм щирим та теплим словом педагог пробуджує перші паростки знань, розкриває неоціненний скарб маленьких дитячих душ, надихає своєю майстерністю на постійне вдосконалення та пошук нових шляхів до вирішення життєвих та ситуативних моментів. Катерина Петрівна залучає учнів до проектної діяльності. Вони самостійно працюють із інформаційними джерелами, які стосуються теми проекту, відбирають та аналізують інформацію, планують технологічний процес із виготовлення виробу, здійснюють відбір матеріалів та інструментів, проводять елементарні економічні розрахунки виробу перед його виготовленням.

 

Учитель технічної праці Євіцький Іван Іванович презентував досвід роботи з розвитку творчого мислення учнів 10 класу  у роботі над проектом «Виготовлення полички. Оздоблення виробу різьблення».  У ході виконання практичних робіт особлива увага приділялася умінню учнів користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації, дотримуватися технічних вимог у процесі виконання робіт,  на сформованість трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції, дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог, самостійність у процесі організації й виконанні роботи, виявлення елементів творчості.

Одною з ключових завдань сучасної школи є співпраця з батьками, залучення їх до освітнього та виховного процесу. Надзвичайно вразив учасників семінарів майстер-клас “Технологія виготовлення виробів у техніці валяння вовни”,  організований учителем трудового навчання  Ангер Ганною Михайлівною та проведений разом із ученицею 7 класу Небело Манриною та її мамою Небело С.В. Педагоги з цікавістю поринули    в атмосферу творчої праці, виготовляючи прикраси з вовни.

Під час обговорення відвіданих заходів Наталія Тимофіївна Капустяк, завідувач РМК, звернула увагу присутніх на те, що трудове навчання – це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові, інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загальнотрудових компетенцій, формування пізнавальної самостійної діяльності.

Під час проведення семінару панувала доброзичлива атмосфера і дружня співпраця всіх учителів. Результатом роботи семінару стала чудова виставка-експромт, а задоволені та щирі усмішки учасників краще будь-яких слів відображали настрій та актуальність даного заходу.

         Учасники семінару переконані, що оптимальне поєднання сучасних методів і прийомів роботи, залучення учнів до різних форм практичної і дослідницької діяльності, комплексне використання педагогічних засобів сприяють активному процесу пізнання і самовдосконалення.

Завідувач РМК Капустяк Н.Т. висловила подяку адміністрації школи та вчителям за творчість, креативність і насичену практичну частину семінару та акцентувала увагу вчителів трудового навчання  на залученні учнів до творчості, використовуючи нові методи і прийоми. Спільно педагоги розробили  рекомендації семінару-практикуму для ефективної організації проведення уроків із предмета у закладах освіти району.

 


Переглядів: 482

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *