З досвіду роботи

Нова українська школа:  нові перепідготовка,  програма, планування, закони…

У Вільховатській ЗОШ І-ІІІ ступенів, під керівництвом методиста РМК відділу освіти Т.В. Студеняк, відбувся районний семінар-практикум з елементами тренінгу вчителів початкових класів за темою «Нова українська школа – нові підходи до навчання й викладання».

В. Сухомлинський писав: «Величезна виховна сила школи народжується там, де в людини, перед якою тільки відкривається життя, є улюблений учитель». Таким учителем у цій школі є Прокіп Прокопович Ігнатюк. Він провів два відкриті  уроки з  предмету «Я досліджую світ» на тему «Чи можливе на Землі життя без Сонця?» в рамках тематичного тижня «Таємниці космосу» в першому класі. Вчителі побачили методично вірно проведені уроки, які відповідають Концепції Нової української школи та Державному стандарту освіти.  Вчитель грамотно продемонстрував  інтегрований підхід до навчання через діяльнісний підхід.

Потім усіх запросили до зали на виховний захід «Миколай приходить в гості» під керівництвом класного керівника 3 класу Мар’яни Олексіївни Тодер. Учні продемонстрували таланти  декламування віршів, співу пісень. Запрошений в гості Святий Миколай подарував усім учням іграшки.

Третім пунктом у прог­рамі був тренінг «Творче самопочуття педагога  в умо­вах НУШ. Профілактика емоційного вигорання». Його провела практичний психолог Рахівської  ЗОШ №1 Валентина Юріївна Носа. Вона пояснила, як проявляється такий стан у здорових людей, які, спілкуючись з іншими, постійно перебувають в емоційно перевантаженій атмосфері. Всі дійшли висновку, що відпочинок, здоровий спосіб життя та спілкування в колі рідних і друзів є основою хорошого настрою та  успіху на роботі у досягненні мети – дати ґрунтовні знання учням. Кінцевим результатом була згода, що чим ми цей світ наповнимо, то таким він до нас і обернеться.

Наступним доповідачем на тему «Заповнення Свідоцтва досягнень» була тренер НУШ, вчитель початкових класів Великобичківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Надія Михайлівна Мойсюк. Вона презентувала відео з поясненням, методично обґрунтувала результативність  вербального оцінювання формувального характеру на суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю та самооцінювання.

Заключним етапом семінару-практикуму було обговорення уроків та заходу. Тетяна Василівна Студеняк, проаналізувавши стан впровадження Нового Стандарту початкової освіти в Рахівському районі, зробила висновок, що у всіх школах району вчителі сумлінно ставляться до виконання обов’язків, орієнтуючись на учня в формулі зміненого формату через нові підходи та цінності. Вона надала методичну допомогу щодо заповнення Класного журналу, керуючись Наказом МОН України №1362 від 07.12.2018 р. Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу НУШ. Також відповіла на запитання вчителів.

Від імені присутніх вчителів району щиро дякую за організацію та проведення відповідного заходу, який дозволив зробити висновки про правильний курс нашої держави щодо впровадження реформи в освіті, порівняти власні досягнення з побаченим, обмінятися досвідом. Всі вчителі перших класів, завдяки очним курсам та районним методоб’єднанням, стають добрими друзями та порадниками в різних обставинах.

 Тетяна ОХВАТ,

вчитель початкових класів Косівсько-Полянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1.

 


  • Нова українська школа в дії

Уже третій місяць першокласники закладів загальної середньої освіти Рахівського району навчаються в умовах Нової української школи.

Вчителі стверджують, що учні набагато швидше адаптувалися в школі й краще спілкуються між собою, у них не згасає мотивація до навчання.

Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору. У навчальних приміщеннях 1-их класів створено навчальні центри (зони): центр відкриттів, центр новин, центр матеріалів, комунікативний центр, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр. Освітнє середовище, звісно, виглядає по-різному, оскільки при плануванні освітнього простору вчителі враховували розміри класних кімнат, кількість учнів, наявність технічних засобів та дидактичного матеріалу.

Щодня навчання розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту і вміння працювати в команді.

Вітання, цікаве подання матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомагають згуртувати дитячий колектив, сприяють розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності.

        

Значна  увага приділяється дослідницькій діяльності першокласників, де діти самостійно шукають відповіді на запитання, осмислюють вивчене.

Під час навчальної діяльності у 1-х класах вчителі активно використовують LEGO. Учні, виконуючи веселі завдання, тренують пам’ять, розвивають моторику і  мислять творчо.

Учням подобається вести „Щоденник вражень», створювати Лепбук, дотримуватися правил класу та виконувати рутини.

Цікавими є заняття дослідницького характеру, проведені на шкільному подвір’ї або за межами школи.

 

 

 

 

 

 

 

Інтеграція тем тижня передбачає і набуття предметних компетентностей, зокрема опанування граматичних та обчислювальних умінь.

Класоводи вважають, що учні успішно пройшли адаптаційний період у школі, вони стали більш самостійними, впевненими в собі, приходять до школи з позитивним настроєм та великим бажанням до пізнання нового.

 

 

___________________________________________________________________________

На допомогу учителю Нової української школи

Нова українська школа. Короткий словник термінів