Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році» Щодо окремих питань діяльності ЗДО 2021-2022 році
Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» Переглянути
ПРО ВІДНОВЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) №2 м. Рахів “СМЕРІЧКА”
https://rakhiv-osvita.gov.ua/wp-content/uploads/2022/04/про-відновлення-роботи.tif
Враховуючи те, що Рахівська територіальна громада належить до регіону з відносно спокійною обстановкою, а також з метою створення умов для батьків, які працюють, перебувають у територіальній обороні, військовій службі, а також інших важливих обставин та проживають у м. Рахів з 11 квітня 2022 року відновлюється робота закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №2 м. Рахів “Смерічка”.
ЯК ЯКІСНО ОРГАНІЗУВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН
Базовий компонент дошкільної освіти, безпечний освітній процес, безбар’єрний простір, харчування для дошкільнят, підвищення кваліфікації педагогів. Про ці та інші питання діяльності дитсадків йдеться в листі Міністерства освіти і науки України керівникам департаментів освіти обласних та Київської міської державних адміністрацій.
Пріоритетами для всіх закладів дошкільної освіти (ЗДО) є створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу. Для цього насамперед необхідно вивчити та оцінити якість освітньої діяльності, виокремити переваги й недоліки в роботі ЗДО та визначити ймовірні шляхи підвищення якості освітнього процесу. На допомогу керівникам закладів Державною службою якості освіти України підготовлено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти.
Покращенню освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році сприятиме впровадження в щоденну діяльність дитсадків нового державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти. Документ заснований на компетентнісному підході. Це означає, що компетентність є і результатом освіти, і особистісним надбанням кожної дитини, а також відображає емоційно-ціннісне ставлення, сформованість знань, здатність до активного, творчого впровадження набутого досвіду та відповідні навички. Матеріали, які допоможуть педагогам й керівникам закладів дошкільної освіти дізнатись більше про БКДО, містяться на сайті МОН в окремому розділі.
Щоб створити безпечні умови в дитсадку необхідно, зокрема, планувати заходи з охорони праці й безпеки життєдіяльності, контролювати дотримання вимог відповідних законодавчих і нормативно-правових актів та навчати всіх учасників освітнього процесу способам запобігання травматизму.
В умовах пандемії COVID-19 варто додатково зважати на запобігання поширенню коронавірусної хвороби та підвищувати цифрові навички педагогів, щоб забезпечити право дошкільнят на освіту і в умовах посилених протиепідемічних заходів, якщо вони будуть впроваджені на окремих територіях.
З-поміж інших питань, про які йдеться в листі:
- штатні нормативи;
- атестація педагогічних кадрів без відповідної освіти;
- підвищення кваліфікації;
- педагогічна робота;
- благодійна допомога;
- прийом дітей;
- державний нагляд (контроль);
- створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти.
Ще одним важливим аспектом є організація харчування дітей у закладах дошкільної освіти. Наразі організовано робочу групу з розробки чотиритижневого сезонного меню для дитсадків та технологічних карток до нього. В її складі – представники МОЗ, МОН, Національного університету харчових технологій, керівники, медичні сестри з дієтичного харчування ЗДО та технологи громадського харчування з різних областей України. Нині триває робота щодо розроблення технологічних карток за всіма видами страв та апробація приготування страв на різному обладнанні. Крім цього, МОН і МОЗ надали спільне роз’яснення щодо організації харчування в дитсадках у 2021/2022 навчальному році.
Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи дитсадка на рік.
Дошкілля Рахівщини нараховує 34 заклади дошкільної освіти різних типів та форм власності, із них два-приватної, 105 груп в яких виховується 2803 дітей, що становить 54 %. Слід зазначити, що у всіх населених пунктах району є дитячий садок. Із загальної кількості дошкільних навчальних закладів району 19 є типовими, а 14 розміщені у пристосованих приміщеннях, з яких 2 ЗДО благодійної організації «Карітас».
У приватних ЗДО працює дві групи у яких 74 вихованців. Разом з тим площа приміщень дозволяє відкрити ще дві групи.
З 1503 дітей п’ятирічного віку 1336 відвідує заклади дошкільної освіти в тому числі вісім груп короткотривалого перебування, що становить 89 %. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі. Групи інклюзивного типу в закладах дошкільного виховання відсутні.
Однак рівень завантаженості міських та селищних закладів дошкільної освіти потребує покращення. Так, на 100 місць претендують 111 дітей (у 2017 р.-91, у 2016-136).
Найвищий відсоток охоплення дітей дошкільного віку у с. Біла Церква-60%, с. Білин, смт. В. Бичків, смт. Коб.Поляна – 48 %, с.Косівська Поляна і м.Рахів-43%, а найнижчий у с. Водиця – 15%, с. Розтоки-17 %. Найбільша потреба у охопленні дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою у ЗДО м. Рахов, смт. Великий Бичків, смт. Ясіня, с. Лазещина, с. Розтоки, с.Кваси, с. Верхнє Водяне.
Найвища завантаженість у ЗДО м. Рахів, смт. Ясіня, с. Верхнє Водяне,с. Ділове, с. Кваси, а найнижча у ЗДО с. Костилівка, с.Луги, с. Середнє Водяне.