Новини дошкілля

Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році» Щодо окремих питань діяльності ЗДО 2021-2022 році

 

Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» Переглянути

 

 

 

ПРО ВІДНОВЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) №2 м. Рахів “СМЕРІЧКА”  
https://rakhiv-osvita.gov.ua/wp-content/uploads/2022/04/про-відновлення-роботи.tif

Враховуючи те, що Рахівська територіальна громада належить до регіону з відносно спокійною обстановкою, а також з метою створення умов для батьків, які працюють, перебувають у територіальній обороні, військовій службі, а також інших важливих обставин та проживають у м. Рахів з 11 квітня 2022 року відновлюється робота закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №2 м. Рахів “Смерічка”.

 

ЯК ЯКІСНО ОРГАНІЗУВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН

Базовий компонент дошкільної освіти, безпечний освітній процес, безбар’єрний простір, харчування для дошкільнят, підвищення кваліфікації педагогів. Про ці та інші питання діяльності дитсадків йдеться в листі Міністерства освіти і науки України керівникам департаментів освіти обласних та Київської міської державних адміністрацій.

Пріоритетами для всіх закладів дошкільної освіти (ЗДО) є створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу. Для цього насамперед необхідно вивчити та оцінити якість освітньої діяльності, виокремити переваги й недоліки в роботі ЗДО та визначити ймовірні шляхи підвищення якості освітнього процесу. На допомогу керівникам закладів Державною службою якості освіти України підготовлено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти.

Покращенню освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році сприятиме впровадження в щоденну діяльність дитсадків нового державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти. Документ заснований на компетентнісному підході. Це означає, що компетентність є і результатом освіти, і особистісним надбанням кожної дитини, а також відображає емоційно-ціннісне ставлення, сформованість знань, здатність до активного, творчого впровадження набутого досвіду та відповідні навички. Матеріали, які допоможуть педагогам й керівникам закладів дошкільної освіти дізнатись більше про БКДО, містяться на сайті МОН в окремому розділі.

Щоб створити безпечні умови в дитсадку необхідно, зокрема, планувати заходи з охорони праці й безпеки життєдіяльності, контролювати дотримання вимог відповідних законодавчих і нормативно-правових актів та навчати всіх учасників освітнього процесу способам запобігання травматизму.

В умовах пандемії COVID-19 варто додатково зважати на запобігання поширенню коронавірусної хвороби та підвищувати цифрові навички педагогів, щоб забезпечити право дошкільнят на освіту і в умовах посилених протиепідемічних заходів, якщо вони будуть впроваджені на окремих територіях.

З-поміж інших питань, про які йдеться в листі:

  • штатні нормативи;
  • атестація педагогічних кадрів без відповідної освіти;
  • підвищення кваліфікації;
  • педагогічна робота;
  • благодійна допомога;
  • прийом дітей;
  • державний нагляд (контроль);
  • створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти.

Ще одним важливим аспектом є організація харчування дітей у закладах дошкільної освіти. Наразі організовано робочу групу з розробки чотиритижневого сезонного меню для дитсадків та технологічних карток до нього. В її складі – представники МОЗ, МОН, Національного університету харчових технологій, керівники, медичні сестри з дієтичного харчування ЗДО та технологи громадського харчування з різних областей України. Нині триває робота щодо розроблення технологічних карток за всіма видами страв та апробація приготування страв на різному обладнанні. Крім цього, МОН і МОЗ надали спільне роз’яснення щодо організації харчування в дитсадках у 2021/2022 навчальному році.

Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи дитсадка на рік.

 

 

 

 

 


Дошкілля Рахівщини нараховує 34 заклади дошкільної освіти різних типів та форм власності, із них два-приватної, 105 груп в яких  виховується 2803  дітей, що становить 54 %. Слід зазначити, що  у всіх населених пунктах району є дитячий садок. Із загальної кількості дошкільних навчальних закладів району 19 є типовими, а 14 розміщені у пристосованих приміщеннях, з яких 2 ЗДО благодійної організації «Карітас».

У приватних ЗДО працює дві групи у яких 74 вихованців. Разом з тим площа приміщень дозволяє відкрити ще дві групи.

З 1503 дітей п’ятирічного віку 1336 відвідує заклади дошкільної освіти в тому числі вісім груп короткотривалого перебування, що становить 89 %. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі. Групи інклюзивного типу в  закладах дошкільного виховання відсутні.

            Однак рівень  завантаженості міських та селищних закладів дошкільної освіти потребує покращення.  Так, на 100 місць претендують 111 дітей (у 2017 р.-91, у 2016-136).

      Найвищий відсоток охоплення дітей дошкільного віку у с. Біла Церква-60%,  с. Білин, смт. В. Бичків, смт. Коб.Поляна – 48 %, с.Косівська Поляна і м.Рахів-43%,  а найнижчий  у с.  Водиця – 15%, с. Розтоки-17 %. Найбільша потреба у охопленні дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою  у ЗДО  м. Рахов, смт. Великий Бичків, смт. Ясіня,  с. Лазещина, с. Розтоки, с.Кваси, с. Верхнє Водяне.

 

Найвища  завантаженість у  ЗДО м. Рахів,  смт. Ясіня,  с. Верхнє Водяне,с. Ділове, с. Кваси, а найнижча у ЗДО с. Костилівка, с.Луги, с. Середнє Водяне.